// you’re reading...

Online Marketing

Usability


Van usability heb ik niet meer verstand dan elke fanatieke surfer. Ook ik vind bepaalde dingen onhandig. Probeer bijvoorbeeld maar eens een item toe te voegen bij Platial (je komt inderdaad uit bij het kaartje van mijn geplande vakantie naar Brazilie ;-)) of bij een uitnodiging van LinkedIn niet een tweede account te openen.
Voor usability zijn er allerlei experts, kijk maar eens op Usarchy of bezoek een van de colleges van Rob Punselie. Toch zijn er altijd een aantal ‘oh ja’ items op lijstjes die je een heel eind kunnen brengen. Zo ook bijvoorbeeld het lijstje van Wired over usability,  ‘Eight Problems That Haven’t Changed‘. Onderstaand zie je het lijstje, ik heb er een aantal voorbeelden bijgezet van Nederlandse sites die hier nog in zijn getrapt:

P.S. Je ziet overigens hierboven dat je beter hoog in de zoekresultaten van Google kan staan dan een advertentie plaatsen.

Be Sociable, Share!

Discussion

2 comments for “Usability”

  1. Gemiddeld krijgen gesponsorde resultaten ongeveer 25% van de clicks, dus het heeft zeker zin daar te staan :)
    Goeie voorbeelden trouwens, hoop dat ik je er binnenkort nog meer kan geven 😉

    Door: Ruben Timmerman | June 21, 2006, 07:59
  2. Die 25% van de clicks is niet altijd even kwalitatief hoogwaardig. Vaak zijn dit toch mensen die het allemaal niet zo hebben begrepen is mijn idee. In ieder geval zie ik in mijn statistieken dat organische bezoekers vaker terugkomen dan CPC bezoekers.

    Door: Sipke | June 22, 2006, 11:53

Post a comment