- 8a, online marketing blog - https://www.8a.nl/blog -

Lokaal adverteren


Nu er steeds meer mogelijkheden komen om kenbaar te maken waar een site zich fysiek bevindt, nemen ook de mogelijkheden voor lokaal adverteren toe. Toch wordt daar nog bijzonder weinig gebruik van gemaakt. Nu de reclamebestedingen weer aan het stijgen [1] zijn (zeker de online bestedingen [2]) lijkt het interessant om een plekje op die markt te veroveren.
In de offline wereld doen Experian [3] en aanverwante bedrijven goede zaken. Online zijn er bedrijven als Bloomerce [4]. Maar deze zitten allemaal in de DM hoek. Een aantal websites in Nederland leent zich prima om te lokaliseren. Ik denk dan aan web-log.nl [5], cu2 [6], habbohotel [7], Marktplaats [8], Blogger [9] en een aantal Startpagina’s. Een groot aantal hiervan is in handen van Ilse Media [10]. Maar tot nu toe zijn er nog geen tekenen van Paul Molenaar [11] om zijn sites te gaan GeoTaggen.
Volgens mij is het ideaal als je als bakker uit het wereldberoemde Veenoord [12] (elk jaar de eerste schaatsmarathon op natuurijs) je vloerkadetten ook online aan de man kan brengen bij de inwoners van Veenoord. Overture en Google hebben laten zien dat ze met dit soort kleine adverteerders toch voor een meer dan fatsoenlijk inkomen kunnen zorgen.
Een aantal sites is zo lokaal dat redelijkerwijs kan worden voorspeld dat er alleen personen uit die regio komen. Als je die GeoTagged kun je hier een slaatje uit slaan! Dus wie is de eerste die bij adverteren bij de lokale voetbalclub Twedo [13] mogelijk maakt?

Be Sociable, Share!
  • [14]
  • [15]
  • [16]
  • [17]