- 8a, online marketing blog - https://www.8a.nl/blog -

Mist Google de trein?


Google [1] is actiever dan ooit. In de afgelopen tijd mochten wij Talk [2], Desktop 2 [3], Earth [4] en Scholar [5] begroeten. En nu zijn er zelfs berichten van Google OS [6]!!! Toch begin ik te twijfelen over de ideeÁn. Goed beschouwd is zoeken de core business. Dus een uitbreiding naar Desktop Search was logisch. Maar die is nu uitgebreid met RSS lezer en meer van dat soort zaken. Terwijl Google bezig is met allerlei (leuke, dat dan weer wel, wie wil er nu geen GMail [7] account) initiatieven komt de concurrentie steeds dichter bij. Ondanks de lelijke homepage van Yahoo [8] en de latent aanwezige Bill [9] haat (echt kijken naar die link [9], hilarisch!!!), zijn MSN [10] en Yahoo langzamerhand net zo goed.
Volgens mij moet Google zich met een tweetal zaken gaan bezig houden:

Zoeken, wat en waar dan ook, dus ook audio, video en vooral WEBLOGS
– Een advertentie platform aanbieden met een zo groot mogelijk bereik (maar ook met print??? [11])

Met die eenvoudige richtlijnen kan het enorme bedrijfskapitaal gerichter worden ingezet. Bouw aan Blogger [12] (voor het bereik), perfectioneer je zoekkracht en probeer relevant te blijven voor bezoekers en adverteerders. Dat betekent dus geen weer icoontjes bij zoekresultaten [13], beurskoersen [14], nieuwsberichten [15], Talk en Gmail.

Be Sociable, Share!
  • [16]
  • [17]
  • [18]
  • [19]