- 8a, online marketing blog - https://www.8a.nl/blog -

Trendz

Al eeuwen probeert men te voorspellen hoe de toekomst eruit zal zien. Ook ik heb een fetish voor trendlijnen. Vandaag vond ik twee mooie tools:

Intelliseek’s BlogPulse
Met deze tool kun je inzichtelijk maken waarover het meest wordt gepraat. Intelliseek’s BlogPulse [1] is heel goed om te kijken of er nog wat ‘rumour around the brand’ aanwezig is. Hieronder valt te zien wat de beste krant van Nederland [2] is en dat de fusie [3] het AD niet zoveel extra aandacht oplevert.

GoogleDuel
Een handige student [4] bedacht dat je Google ook kon inzetten om te kijken hoe bepaalde kenmerken geralateerd zijn aan andere en bedacht GoogleDuel [5]. Zo laat hij Google kijken of er vaker mannelijke of vrouwelijke verwijzingen zijn naar een naam en voorspelt dan of de naam een mannelijke of een vrouwelijke [6] is. Zo kun je ook kijken of bepaalde imago kenmerken meer bij een bepaald merk passen dan zijn concurrent:

The overall popularity of the names is based on how many web pages mention the names.

Rank Name Number of Pages  
1 Nrc 1,220,000
2 Volkskrant 202,000

Adjective Rankings
For each adjective, shows the percentage of web pages containing each name that also contain
the adjective.

Note: Since the rankings are based on percentages, it doesn’t
matter whether a name is more/less popular (these rankings are
independent of the Overall Popularity above).

Cool

Rank Name Percentage  
1 Volkskrant 2.158%
2 Nrc 2.139%

Toonaangevend

Rank Name Percentage  
1 Volkskrant 0.383%
2 Nrc 0.057%

Kwaliteit

Rank Name Percentage  
1 Volkskrant 6.040%
2 Nrc 1.041%

Be Sociable, Share!
  • [7]
  • [8]
  • [9]
  • [10]