- 8a, online marketing blog - http://www.8a.nl/blog -

Hennes en Mauritz verkoopt liever niet via internet

Ik heb een ongelooflijke hekel aan winkelen. Of preciezer gezegd een ongelooflijke hekel aan kleren kopen. Dus ik was enorm blij dat mijn zusje me er op wees dat je nu bij H&M online kan winkelen [1]. Nu had ik dit weekend een feestje dus dacht ik laat ik daar eens wat kleren voor kopen. Na een uurtje flink rondklikken had ik heel wat kleertjes in mijn mandje. Bij deze kleren staat telkens mooi wanneer ze beschikbaar zijn. Ik heb alle kleren die niet direct beschikbaar waren vervangen voor anderen. Zo had ik een heel mandje dat half maart bij mij zou zijn.
Dan door naar afrekenen. Hier kies ik voor de betaalmethode acceptgiro (normaal kies ik iDeal [2], maar deze was niet beschikbaar) dit is het goedkoopst. Hennes schrijft hierover [3]:

Acceptgiro bij de Bestelling – je betaalt wanneer je je artikelen hebt ontvangen

* De acceptgiro zit bij je bestelling
* Je betaalt geen extra kosten
* Je hoeft geen rembourskosten à € 6,00 te betalen
* Je betaalt binnen 14 dagen

Met een acceptgiro bij de bestelling betaal je behalve de verzendkosten geen andere extra kosten. De acceptgiro zit bij je bestelling en je hebt 14 dagen de tijd om het bedrag te voldoen.

Verder voegen ze nog een linkje bij naar een pdf met de betaalvoorbeelden [4]. Ik krijg vervolgens netjes een bevestigingsmail dat ik een bestelling heb gedaan met als eerste zin:

Dank je wel voor jouw bestelling!

Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Dan begint het grote wachten. Ik denk binnen een week zal ik alles wel hebben. Maar vlak voor zaterdag begint het te dringen en log ik nog eens in. Blijkt de hele bestelling doorgeschoven te zijn naar eind maart! Dat is dus te laat. Sjacherijnig ga ik toch de stad in en koop alsnog kleren. Als ik terugkom blijkt de post te zijn gekomen met een briefje van H&M. Ik blijk een voor mij totaal onbekende limiet te hebben overschreden voor de acceptgiro. Er wordt mij verzocht een andere betalingswijze te gaan kiezen! Die limiet wordt niet nader benoemd in het briefje en ook online is er niks over te vinden. Het moet toch ook niet zo moeilijk zijn deze online in te bouwen of in ieder geval te vermelden. Het resultaat is nu dat H&M van mij zijn kleren mag houden!


Be Sociable, Share!
  • [5]
  • [6]
  • [7]
  • [8]