// you’re reading...

Entrepeneur

Hennes en Mauritz verkoopt liever niet via internet

Ik heb een ongelooflijke hekel aan winkelen. Of preciezer gezegd een ongelooflijke hekel aan kleren kopen. Dus ik was enorm blij dat mijn zusje me er op wees dat je nu bij H&M online kan winkelen. Nu had ik dit weekend een feestje dus dacht ik laat ik daar eens wat kleren voor kopen. Na een uurtje flink rondklikken had ik heel wat kleertjes in mijn mandje. Bij deze kleren staat telkens mooi wanneer ze beschikbaar zijn. Ik heb alle kleren die niet direct beschikbaar waren vervangen voor anderen. Zo had ik een heel mandje dat half maart bij mij zou zijn.
Dan door naar afrekenen. Hier kies ik voor de betaalmethode acceptgiro (normaal kies ik iDeal, maar deze was niet beschikbaar) dit is het goedkoopst. Hennes schrijft hierover:

Acceptgiro bij de Bestelling – je betaalt wanneer je je artikelen hebt ontvangen

* De acceptgiro zit bij je bestelling
* Je betaalt geen extra kosten
* Je hoeft geen rembourskosten à € 6,00 te betalen
* Je betaalt binnen 14 dagen

Met een acceptgiro bij de bestelling betaal je behalve de verzendkosten geen andere extra kosten. De acceptgiro zit bij je bestelling en je hebt 14 dagen de tijd om het bedrag te voldoen.

Verder voegen ze nog een linkje bij naar een pdf met de betaalvoorbeelden. Ik krijg vervolgens netjes een bevestigingsmail dat ik een bestelling heb gedaan met als eerste zin:

Dank je wel voor jouw bestelling!

Dat laat aan duidelijkheid niets te wensen over. Dan begint het grote wachten. Ik denk binnen een week zal ik alles wel hebben. Maar vlak voor zaterdag begint het te dringen en log ik nog eens in. Blijkt de hele bestelling doorgeschoven te zijn naar eind maart! Dat is dus te laat. Sjacherijnig ga ik toch de stad in en koop alsnog kleren. Als ik terugkom blijkt de post te zijn gekomen met een briefje van H&M. Ik blijk een voor mij totaal onbekende limiet te hebben overschreden voor de acceptgiro. Er wordt mij verzocht een andere betalingswijze te gaan kiezen! Die limiet wordt niet nader benoemd in het briefje en ook online is er niks over te vinden. Het moet toch ook niet zo moeilijk zijn deze online in te bouwen of in ieder geval te vermelden. Het resultaat is nu dat H&M van mij zijn kleren mag houden!


Be Sociable, Share!

Discussion

32 comments for “Hennes en Mauritz verkoopt liever niet via internet”

  1. Zou het zo moeilijk zijn voor H&M om een automatische melding te geven bij bestelling? Een bericht per post een week later is niet echt goed afgestemd de snelheid en het gemak van een webshop

    Door: Marjolijn | March 20, 2007, 11:07
  2. Ha, mooie case Sipke. Gevalletje half werk zo te lezen, ik zal zelf de winkel ook eens proberen, kijken of ik eruit kom :)

    Door: Ruben | March 20, 2007, 22:37
  3. hoi ik heb precies hetzelfde meegemaakt de bestelling zou begin maart binnen zijn ivm vakantie alles besteld wat gelijk leverbaar zou zijn na 2 weken eens gebeld zeiden ze als het goed is krijgt u post dat u acceptgiro limiet overschreden is mag maar tot 100 euro bestellen via acceptgiro ik moest eerst een aanbetaling gaan doen het was toen inmiddels half maart en ze leveren maar 2 x per maand uit dus dan zou het april worden ik heb de hele bestelling geannuleerd!

    Door: lon | April 9, 2007, 20:47
  4. graag zou ik de gids van jullie thuis ontvagen.
    Gerry Verbeek
    veldweg 49
    8071be Nunspeet

    vriendelijke groeten gerry verbeek

    Door: gerry | April 13, 2007, 15:21
  5. Ik heb ook online besteld en het is prima afgehandeld en had het best snel in huis!

    Geen enkel probleem dus, van mijn mogen ze blijven!!!!!

    Door: Brenda | May 9, 2007, 21:15
  6. Heb inderdaad ook bijna twee weken geleden een bestelling
    gedaan heb helaas nog steeds niks ontvangen……………

    Door: karin schaap | June 14, 2007, 14:31
  7. Onlangs hier eveneens wat besteld en dit zonder problemen afgehandeld via de websites alsmede goed (snel) ontvangen … apart dat dit dus blijkbaar niet altijd gebeurd.

    Door: Jos | July 21, 2007, 16:40
  8. bij mij gaan de bestellingen ook altijd prima. maar je kunt zien hoor wanneer je bestelling komt en dan kun er zelf voor kiezen of je de hele bestelling in 1 keer laat komen of dat je wilt wachten tot de hele bestelling compleet is.
    van mij mogen ze dus ook blijven

    Door: Anet | August 24, 2007, 20:40
  9. ik heb ook niet altijd lang moeten wachten en anders werd dat direkt aangegeven.

    Door: mandy | September 10, 2007, 10:48
  10. ook ik heb geen problemen gehad met het bestellen via H&M, de levering zou half september plaatsvinden en op 1 ding na heb ik alles keurig ontvangen, dit was ook de op de factuur te zien, een stuk zou later worden geleverd, alles is duidelijk. Wat ik niet wil houden gaat terug via een antwoordnummer. het enige wat ik betaal is EURO 1 voor het retourneren. Ik vind het helemaal fijn dat ik niet op zaterdag verplicht ben de overvolle H&M binnen te rennen en tussen de roofkippen en kemphanen de juiste maten en kleuren hoef te zoeken, niet urenlang op een te klein pashokje hoef te wachten, en mijn kinderen hoeven dus ook niet tegen wil en dank mee gesleept te worden, H&M is goed bezig en het is zeker voor herhaling vatbaar.

    Door: Viv | September 13, 2007, 12:01
  11. Ik heb nu een aantal bestellingen gedaan, de wachttijden zijn soms wat lang. Retourneren vind ik gedoe, want verwend door de Wehkamp, maar waar ik echt vervelend van word is het feit dat ik na iedere bestelling in een andere categorie val. Krijg ik een factuur: “Welkom als maand-factuur klant”. Ik wil helemaal geen maand-factuur klant zijn…! Volgende bestelling: Welkom terug als factuur-klant! Ik heb nergens om gevraagd, maar goed. Derde bestelling: “welkom terug als maand-factuur klant”. Nu raak ik het spoor bijster, maar doe weer niks, want het boeit me onvoldoende. Gisteren kreeg ik mijn allerlaatste rokje binnen” Welkom terug als factuur-klant”. Ik kan hun veranderingen niet op de site vinden, ik vind het wel prima allemaal. Ik betaal de laatste factuur en rijd wel weer gewoon naar de winkel. Klaar! Ik heb er geen zin meer in.

    Door: Carole | September 14, 2007, 11:03
  12. Ik heb hetzelfde meegemaakt. Ook kleding besteld en dan na 2 weken een briefje dat het adres niet goed is. Ik gebeld, nee het adres was prima maar ik had een limiet van 100,- . ?????? Goed alles vooruit betaald, want je wil toch de kleding hebben. En ja hoor 2 weken later (ik had de moed bijna opgegeven) een grote doos met kinderkleding. Nu wil het geval dat enkele artikelen retour gingen, Tja en dan heb je een plus limiet. Ik begrijp niet waarom het zo moeilijk is. Als ik het ergens ga afhalen (de enige plek waar ik dat kan doen is 20 km verderop) dan heb ik geen limiet, maar omdat ik het thuis wil ontvangen heb ik een limiet. Het hele concept van maandfactuur is ook onbegrijpelijk. Ik ga tegenwoordig ook weer gewoon naar de winkel. Ik heb er ook geen zin meer in!!!

    Door: Patricia | September 18, 2007, 20:37
  13. Nadat ik had besteld heb ik na 3 weken eens gebeld, lag mijn bestelling nog in Zweden, werd mij verteld. Nu woon ik niet in Zweden, dus vroeg waarom mijn besteling daar lag en waarom ze mij geen mail hebben gestuurd, dat mijn bestelling vertraagd was. Geen duidelijk antwoord helaas.

    Door: Esther | October 25, 2007, 01:01
  14. Ja, ik had ook dit probleem de eerste keer, want blijkbaar mag je de eerste keer namelijk niet voor meer dan €100,- bestellen; alleen zeggen ze dat er niet bij!!
    Nu betaal ik met een maandfactuur; ik kan zoveel bestellen wat ik wil (zelfs boven de €100,-) en betaal dan aan het eind van de maand.
    Ik vind het ideaal, want niet alle kleding wat ze online verkopen verkopen ze in de winkel en andersom en zo scoor je vaak wel leuke kleding, die vaak in de winkel uitverkocht is, of die uniek is omdat het alleen online beschikbaar is.

    We moeten uiteraard ook niet vergeten, dat dit concept ook nieuw is voor H&M en dat er daardoor enkele kinderziektes (kunnen) zijn!

    Door: Aya | November 26, 2007, 13:50
  15. Ik heb ook altijd problemen met H&M. Late levering, producten die apart worden geleverd maar wel beiden MET verzendkosten, belachelijk …

    Heb de afgelopen weken al 4x met H&M aan de telefoon gehangen .. En mijn “preview” bestelling die je in huis zou hebben voordat het uberhaupt in de winkels kan is ook verschoven naar midden januari, ook belachelijk. Ik was in arnhem in de H&M en daar hing alles wat ik had besteld gewoon al !

    Volgens mij kun je beter ouderwets gaan winkelen … Geen verzendkosten, geen belkosten, geen geouwehoer met opschuivende verzenddatums .. gewoon lekker in een tasje gelijk in huis.

    Door: Mirna | January 2, 2008, 12:33
  16. Voorop gesteld: de kleding van H&M is prima alleen met het bestellen uit de catalogus moet je erg veel begrip en geduld kunnen opbrengen. Wat ze al 2 x vergeten zijn bij mij, is een gratis artikel als je voor een bepaald bedrag hebt besteld. Ook is mijn pakket kwijt geraakt en kreeg ik toch de verzendkosten in rekening gebracht. Dat hele gedoe met die limiet is nogal onhandig en ook is het afhaalpunt 30 km verderop.Dan kan ik net zo goed naar de winkel rijden die is ook 30 km van mij vandaan. Veel geduld dus….zucht.

    Door: Alice | February 9, 2008, 22:58
  17. Ik heb enkele weken geleden ook een bestelling geplaats bij onze vrienden van H&M. Allemaal voor mijn jongens en gelukkig onder de 100 euries. De levering was behoorlijk snel in huis (binnen 1 week). Blij aan het uitpakken ontdek een jurkje (ik heb geen meisjes) en een vestje met borduursel??? Mmm dat had ik toch echt niet besteld. Bij controle blijkt het een grote bende en komen de bestelnummers niet overeen. Wat een K-zooi. Druk aan het uitzoeken geweest wat ik wel wilde houden en zeker niet. Ik kwam er niet meer uit en heb het hele zooitje retour gestuurd. Dit was de laastst keer dat ik online bij H&M heb besteld. Misschien dat ik over een jaartje nog eens een poging waag, als de kinderziektes en het inpakpersoneel is ingewerkt. Pfff

    Door: Nathalie | February 18, 2008, 13:28
  18. Ook ik heb kleding besteld bij de HM. Verschrikkelijk!!! Het waren meerdere dingen, voor t hele gezin. De eerste dingen kwamen 1 maand later als vermeld, een winterjas 2 maanden te laat, een trui zelfs 3 maanden later. Ook was de pasvorm vreselijk, de helft was veel te groot, de andere helft veel te klein. Dan toch maar weer ruilen en weer heeeel lang wachten.
    Ik vind passen in de HM vreselijk met die lange rijen, maar via internet bestel ik zeker niks meer bij deze winkel.

    Door: willemijn | February 20, 2008, 10:42
  19. Ik heb het afgelopen jaar veel besteld bij HM. Het duurt inderdaad soms lang voordat de bestelling binnen is, vooral bij een grote bestelling. Wat bij het bestellen op voorraad is, hoeft bij levering niet aanwezig te zijn in het magazijn. Moet je of opnieuw bestellen, of je krijgt het (veel) later.
    Maar wat ik veel erger vind, je kunt de spullen niet meer naar een vestiging terugbrengen en je geld terug krijgen. Nu wacht ik al een maand op het geld van retour gezonden kledingstukken. Ik had de rekening helaas al betaald, maar.. de retourzending bevindt zich na een maand nog steeds in het sorteertraject van de TNT. Ik baal hier stevig van en ga echt niet meer bij HM kopen.
    Ze wilden pas na 3 weken noteren wat ik retour had gestuurd en het duurt naar hun zeggen nog eens 2 weken voordat mijn geld wordt terugestort.

    Als je iets terug moet sturen, is het echt een drama! Ik kan HM niet meer aanbevelen.

    Door: Monique | March 4, 2008, 23:17
  20. Ik heb gister een tailerok besteld via internet omdat ze die niet meer hadden in einhoven. De medewerkster in de winkel zei dat ze hard liepen dat ik ze maar dus via internet moest bestelen. Dus ik gedaan en tot mijn grote vebazing krijg ik hem pas eind mei binnen! Ik ga dadelijk de H&M bellen en kijken of ze in andere winkels nog beschikbaar zijn en dat ik de koop ongedaan kan maken. Ik vind belachelijk ik wil die rok veel eerder aan!

    Door: simone | March 15, 2009, 16:25
  21. Ik heb al een paar keer iets bij H&M online besteld en het ging altijd goed, maar plotseling krijg ik een brief dat ik factuur-klant ben en geld moet betalen.. Ik had alle rekeningen betaald. Wat is een factuur-klant en waarom moet ik daarvoor betalen?? Volgende keer maar weer de winkel in..

    Door: Marjet | April 23, 2010, 11:14
  22. ik heb er geen problemen mee ik bestel wel vaker iets bij h&m en het wordt netjes afgehandeld tot nu toe

    groetjes leonie

    Door: leonie | October 27, 2010, 21:29
  23. ik heb nog nooit problemen gehad met deze shop…

    Door: jassen met bontkraag | October 2, 2013, 15:24
  24. Ik heb een anderhalf week geleden ook een bestelling gedaan via h&m. Kreeg een email met een bevestiging van mijn bestelling, en dat het tussen 5/11 april geleverd zou worden. Verder heb ik alleen dingen besteld die op voorraad zijn. Ook zou ik een mail krijgen met mijn track en tracé code die ik zou krijgen zodra me pakket verzonden is… Jammer genoeg ook nog niet gehad. Heeft iemand dit ook meegemaakt? En kan het zo zijn dat het misschien langer zal duren?

    Door: Herrie | April 15, 2014, 23:55
  25. Mooie webshop hoor, ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

    Door: Winkelpleintwente | May 30, 2014, 11:52
  26. Mooie shop, weinig problemen

    Door: Winkelpleintwente | May 30, 2014, 11:52
  27. H&M is bij mij juist ontzettend traag met leveren, niet prettig.

    Door: Kinderkleding | May 30, 2014, 11:54
  28. super winkel, nog nooit problemen mee gehad!

    Door: aron | June 8, 2014, 14:28
  29. ik heb een bestelling gedaan ik heb het ontvangen en met acceptgiro betaald .. ik kwam er later achter dat ik dit toch niet wil hebben maar ik heb het al wel betaald kan ik dit gewoon terug brengen naar h&m?

    Door: jooo | November 27, 2014, 22:58
  30. leuk winkel

    Door: aron | December 17, 2014, 18:41
  31. Good day! By reading this message then you just proved that contact form advertising works! We can send your advertisement to people via their contact us form on their website. The best part of this type of promotion is that messages sent through contact forms are inherently whitelisted. This increases the probability that your advertisement will be seen. Never any PPC costs! Pay a one time fee and reach millions of people. For more information send a message to: lily5854gre@gmail.com

    Door: Rudy Rentoul | October 17, 2019, 21:16
  32. Good day! Since you’re reading this message then you’re living proof that ads submitted via web contact forms like yours works! We can send your ad to people via their feedback form on their website. The advantage of this type of advertising is that messages sent through feedback forms are inherently whitelisted. This dramatically improves the chances that your ad will be read. No PPC costs! Pay one flat rate and reach millions of people. For details please reply to: mary4864kir@gmail.com

    Door: Diane O'Bryan | October 31, 2019, 18:59

Post a comment