// you’re reading...

Weblog

Naked conversation

Net hebben we gekeken naar een discussie tussen legendes Robert Scoble (Chief Technical Evengalist van Microsoft, 2,5 mln unieke bezoekers per maand op Scobleizer) en PR Guru Shel Israel. Hierbij ging het over de vraag hoe bedrijven weblogs kunnen gebruiken als PR tool.
Na alle positieve verhalen (hoe bijvoorbeeld l’Oreal de opinie over haar producten wist om te keren) kwamen de vragen over hoe je succesvol de opinie kan managen via een weblog. Uiteraard was dit niet mogelijk. De heren kwamen in ieder geval op de volgende zaken:

  • Vertel echte verhalen, mensen prikken door alle marketingtaal heen.
  • Ga uit van je product, niet van wat je mensen wilt laten voelen bij het product, dat doen ze zelf wel
  • Laat echte mensen hun verhaal vertellen (zoals werknemers), echte mensen staan dichter bij klanten dan fotomodellen e.d.
  • Wees eerlijk, ook als er dingen fout gaan!

Het zijn een aantal algemene zaken die erg voor de hand liggen. Toch gaat het nog regelmatig fout. Kijk maar naar alle weblogs van politici, deze zijn zo geforceerd dat je zeker weet dat ze ze niet zelf hebben geschreven.

Be Sociable, Share!

Discussion

4 comments for “Naked conversation”

  1. Leuk dat je zo alle sessies kan verslaan. Vooral goed opletten na de lunch he. Ik zag dit op het programma staan: 14h15-15h15 Citizen Journalism and mainstream media

    Door: Lemster | December 5, 2005, 13:09
  2. Daar heb ik nu ook al zin in om die bij te wonen!

    Door: Sipke | December 5, 2005, 14:41
  3. Hoi Sipke,
    leuk je verslag!

    Door: a.karsten | December 5, 2005, 15:12
  4. […] 8A heeft gekeken naar een discussie tussen legendes Robert Scoble (Chief Technical Evengalist van Microsoft, 2,5 mln unieke bezoekers per maand op Scobleizer) en PR Guru Shel Israel. Hierbij ging het over de vraag hoe bedrijven weblogs kunnen gebruiken als PR tool. […]

    Door: - | December 7, 2011, 07:53

Post a comment